Jdi na obsah Jdi na menu
 

Demontáž vstřikovačů

Uvedený postup demontáže vstřikovačů z motoru dle následujích bodů:

1) Sundáme plastový kryt z motoru(chytneme za přední a pravou stranu krytu a zabereme směrem nahoru, kryt se vycvakne a pak už jen povytáhneme směrem k sobě.)

2) Odšroubujeme 2x šroubky M6 co drží palivové trubky(ve přední části před ventilovým víkem). Vycvakneme pojistné příchytky na levé straně motoru(plastový kryt rozvodů) a plast vysuneme směrem nahoru. Kleštěmi na hadicové spony, případně "sikovkama" odmontujeme plastovou trubku sání(harmoniku), co je mezi váhou vzduchu a hlavní přívodní trubkou k turbu. Tím samým postupem odmontujeme malou odvětrávací plastovou hadici co vede z ventilového víka do trubky sání. V konečné fázi odšroubujeme šrouby torx, které drží samotné ventilové víko. Šrouby odšroubujeme, ale stále budou držet na víku, takže se nesnažit vytáhnout :o) Ventilové víko s trochou šikovnosti sundáme z motoru.

3)Nyní si odmontujeme imbusovým klíčem kabelovou lištu, která je přichycena 3x šroub imbus. Dále dlouhýma úzkýma kleštěma odpojíme konektory ze žhavicích svíček. Pak odpojíme konektory z vlastních vstřikovačů a vytáhneme lištu s kabely a odkloníme ji na pravou stranu. Dále postupně odšroubujeme šrouby torx od krajů ke středu, které drží hřídel s vahadly. Po vyšroubování hřídel s vahadly vyndáme, případně z hřídele sundáme vahadla, ale před tím si je poznačíme nebo vyrovnáme dle orientace, jak byly na hřídeli. Očistíme a zkontrolujeme na koncích hřídele, zda nejsou povylezlé hliníkové válečky(ucpávky mazání) či nejsou dokonce vypadlé do hlavy motoru. Pokud jsou povylezlé tak je znova zatlačíme a rozťukneme důlčíkem. Pokud by tam ucpávky nebyly, ulej by unikal, došlo by k poklesu tlaku a postupně by se vahadla zadřela. Takže tento postup nepodceňujeme. Pokud máme toto připraveno, odšroubujeme dva šrouby(hvězdičky) na každém vstřikovači. Šrouby zatím necháme volně. Pak zpětně každý šroub zašroubujeme cca na 3-4 otočení. Uděláme si z nějakého silnějšího drátu "háček", kterým podebereme "stříbrný váleček"(elektrická část) a silou vyškubneme směrem nahoru, můžeme si i pomoct druhou rukou a hýbeme se vstřikovačem ze strany na stranu. Měl by vylítnout nahoru. Pak můžeme oba šrouby úplně vyšroubovat a vyndat vlastní vstřikovač. Tím máme práci hotovou. Pak mi už jen stačí zavolat a domluvit se na opravě, aby jste byli opět pojízdní.

Tento postup popisuje demontáž vstřikovačů na motoru BKP(Passat B6), na Octavii RS, A4 apod. se může lehce lišit.